Kapitel 6 Tillfångatagen

Jag öppnade sakta mina slutna ögon.Ögonfransarna var fastklistrade vid varandra av blöthet.Jag hade gråtit!Jag tittade upp mot Edwards ansikte och blev glad över att vara i hans famn.Han drog mig intill sig och kysste mig.Jag granskade hans käkben och lät blicken glida till den perfekta hakan.Jag ville inte ta ögonen först eftersom jag inte skulle kunna slita ögonen ifrån dem.Jag genomskådade hela hans ansikte.Till slut blickade jag försiktigt mot hans vackra, topasfärgade ögon.Jag drunknade i dem.Jag kunde inte stita blicken från dem en sekund.Jag blinkade inte äns.
Efter ett tag räddade han mig.Han kollade bort.Han genomskådade Emmets orörliga ansikte.Jag kom fram till att han läste Emmets tankar och inte bara stirrade.Edwards min gjorde mig orolig."Vad är det Edward" viskade jag. "Han tror att Volturi överväger att döda oss."
"Varför?"Han stirrade på Alice i väntan på svar.
"Därför att de tror att vi var på väg att döda Zafrina" svarade han efter nio långa sekunder.Han granskade min undrande min en stund."Volturi vill ha Zafrina" förklarade han.
"Renesme var på väg att döda Zafrina, trodde dem."
"Ja, vi tar oss nog ut härifrån."Men tänk om det var sant, att Nessie var ute efter att döda Zafrina.De har ett starkt band till varandra så det är nog omöjligt.Men om det var sant, att Nessie ville hämnas för ett bråk eller något.Tänk om det var Volturi som orsakade krachen, för att hon inte skulle döda Zafrina.

Kommentarer
Postat av: william

bra!

2010-11-24 @ 20:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0