Kapitel 1 Strid

Jag ställde mig i försvarsställning, redo att anfalla om det var nödvändigt. Jag fäste blicken på mördarens blodröda ögon och en dov morrning ljöd ur min strupe. Helt oväntat kom det fram fler och fler "krigare" ut ur den ödsliga skogen. Dem samlades i en stor båge runt mig. Jag blev förvånad och till och med lite rädd när jag kände igen en doft. Doften kom från vänster. Jag visste redan vem det var, men jag var tvungen att kolla att jag inte bara inbillade mig. Men mycket ricktigt, där stog Renesmee. Jag fässte blicken i hennes oskuldsfulla ögon och blev förvirrad. Varför var hon här? Ingen hade sett till henne på ungefär 4 år. Nu var hon fullvuxen. Så det var här hon var. Jag stirrade på henne. Eller på mig själv. Medan jag var som fängslad vid Renesmees blick hoppade någon på mig. Jag slet mig ur mördarens grepp och väste mellan mina sammanbitna tänder och hoppade lätt och smidigt över en blond kille som gick till attack. Mördaren gav dem en speciell blick och alla fick något retsamt i blicken. Till och med min fullvuxna dotter.
"Nessie!", väste jag. Hon utväxlade en kort blick med mig och gick tillsammans med alla dem andra mig till mötes.
Alla attackerade mig i samma sekund som jag vände dem ryggen till och tänkte fly. Jag puttade bort ett par stycken som låg på marken och var helt livlösa. Jag slet av armar,ben,skuldror,huvuden... och många andra kroppsdelar på de blodtörstiga vampyrerna. Jag blev tyvärr (men det var helt väntat) också av med några kroppsdelar. Jag hann sätta tillbaka alla mina kroppsdelar förutom ett lillfinger. När bara mördaren, Nessie och fem andra var kvar hoppade alla på mig och höll fast mig i ett järngrepp. Jag hade ingen chans mot dem som var mer än dubbelt så starka som jag, så jag gav upp. Ibland naffsade jag efter deras fingrar men Nessie morrade alltid åt mig. Det skrämde mig lite. Inte brukade väl min dotter uppföra sig på det viset. Dem förde med mig långt. Jag tror vi var i Sydamerika när vi äntligen stannade. Jag kände tre blickar på mig och jag visste genast vilka ägarna till blickarna var.

Kommentarer
Postat av: Tanya

Jag älskar eran blogg!!! Ville bara berätta det en gång till. En ny dröm är skit bra!

2010-11-21 @ 20:16:11
Postat av: Bloggägarna *Svar till Tanya*

Hej Tanya!

2010-11-22 @ 19:23:18
URL: http://ektrekatter.blogg.se/
Postat av: Tanya

Det är bra att ni skriver typ varje dag för jag älskar berättelserna!

Och Hej bloggägarna! <3333

2010-11-23 @ 17:35:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0